Tisdagen den elfte oktober

Hejsvej! Gick hem från skolan idag vid 11.30, p.g.a mensvärk. Nu på eftermiddagen var det lite bättre så jag gick ut med Sixten på långpromenad. Som alla vet är motion den bästa medicinen mot mensvärk, så under promenaden försvann all magont! Vi gick en promenad på 1 timme och 20 minuter, jätteskönt :). Vi tränade på skvaller som vanligt, vi såg två hundar. Den första hunden var en golden-tik som MÅSTE ha löpt för Sixten blev helt galen och typ slickade på marken där hon hade gått! Även om han blir dragig när han ser en hund så har han aldrig hållt på mycket! Så den skvallerträningen blev inte så lyckad, han var helt blockerad... Dock blev nästa hundmöte lyckat, det var en engelsk bulldogg på andra sidan gatan. Efter första godisen sket Sixten i hunden fullständigt och gick jättefint bredvid mig med ögonkontakt och allt :). Så jag vill gärna tro att detta går framåt, vi har ju bara hållt på "på riktigt" ett par dagar! Dessutom kan man väl inte kräva något av honom när han går bakom en löptik, om det nu var så det var.

Annars så har vi inte gjort så mycket idag, när vi gick i skogen på lunchpromenaden fick han balansera på stockar och lite så, det är ju bra att öva redan nu, inför framtida agility menar jag! Tänkte ta med han ut på tomten senare och öva följsamhet och så, även det kommer han ju behöva kunna när vi sen börjar med agility och ev. rallylydnad.

Kram :)

Sixten tuggar på sin älskade Kong!


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Åh, jag hatar mensvärk. Det värsta som finns!



Om man ska tro på Chippen, så har det varit löptik var femte meter s Fast för honom spelar det ingen roll om en tik löper eller inte iofs, eller om det råkar vara en kastrerad hane heller suck



Var säkert en löptik ni mötte. Kul att skvallerträningen går så bra!

2011-10-11 @ 19:18:59
URL: http://www.sheltieliv.fotograf24.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0