Promenader gör gott för själen ;)

Hej :). Idag kom jag hem vid 13.40 typ, men eftersom jag hade kommit hem och gått en 30 minuters promenad vid 12-tiden så gick vi inte ut på långpromenaden direkt. Istället lekte vi lite på tomten och sen inne en stund, och så fick han sin blodpuddings-fyllda kong att slicka i! Sedan, vid 16.00, gick vi ut på en dryg timmes lång promenad! Vi gick över några stora fält och genom nåra tomma hästhagar medans solen gick ner bakom dom röda & gula träden :). Supermysigt, älskar att ha hund! Innan jag fick Sixten gick jag aldrig (jag upprepar: ALDRIG!) ut på promenader! Det ger så himla mycket, både frisk luft & motion, men också eftersom det är så himla mysigt :).

Det blev lite skvallerträning, shit vad snabbt framåt det går! Vi gick förbi ett stall och där, 5 meter från oss, satt en golden uppbunden vid ett stuprör. Den satt där och tittade, viftade lite på svansen och så. Så jag sa bara Sixtens namn och ögonblickligen gick han in i fotposition med ögonkontakt! Såklart blev det blodpuddingsregn och massa beröm! Nu måste jag bara försöka ta det lugnt så att jag intte förstör något..

Nu ska vi mysa lite till i soffvärmen och sen blir det middag för hunden! Kram!

Såhär fina promenadomgivningar har vi:







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0