HELG!!!

Yeees äntligen! Nu är det helg, och jag har massamassamassa tid för min bebis :). När jag gick hem från skolan mötte jag oväntat mamma och Sixten, på väg att hämta Sebbe från dagis. Jag hängde med och sen kom jag hem 20 minuter senare kanske. Då gick jag ut på tomten med Sixten en stund, filmade en liten film som kommer ut ikväll! Fotade även en del, och busade med lillskiten såklart ;).

När vi kom in gjorde jag en egen leksak till Sixten. Tänkte fylla hans snacky-ball (aktiveringsboll som pluppar ut godis om man rullar på den) med lite godis men jag hittade den inte! Så då tog jag en av hans tennisbollar och skar av yttersta kanten och lade i några hundkex:
 
Den har han hållt på med i 30 minuter nu! La i 5 kex som han skulle kunna få ut om han rullade bollen ihärdigt, och han har genom att begrava tungan i hålet fått ut 3 x).

Nu ska jag klippa ihop filmen och förminska lite bilder! Puss!


Kärlek ♥

Kommentarer
Postat av: Stina

Vi tränar agility på brukshundklubben, brukar åka med några kompisar som tränar (de tränar naturligtvis på en helt annan nivå än vad jag och Koff gör men det är skoj att hänga på ändå och det är ganska lätt att anpassa det lite efter honom :)).

Balanshinder har jag faktiskt aldrig hört talas om att man kan köpa, de är ju rätt stora....Kanske går det att bygga ihop någonting själv i lite mindre format än de riktiga hindrena? Annars kan man ju träna balansen med hjälp av sånt som man hittar under sina promenader, typ bänkar, stenar m.m Något omkullfallet träd ute i skogen kanske? Det bygger ju upp självförtroendet det också så att ett riktigt balanshinder inte borde bli något problem sen, ni kanske kan ta er till brukshundklubben någon gång ibland även om det är lång tid emellan?

2011-09-16 @ 17:23:03
URL: http://lapphunden.webblogg.se/
Postat av: karin isaksson

Man kan träna balans på stolpe tydligen Haha

2011-09-20 @ 09:24:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0