Helgens hundplaner

Helluu :). Nu far Sigge hem till mamma igen, jag stannar dock här hos pappsen en natt till. Men mamma är ju ledig på fredagar och ville träffa Sixten då när hon ändå var ledig! Men idag har jag ju typ inte gjort nånting med lillputte! 30-minuters morronpromenad, pappa var ute med han på lunchen och sen rastade jag typ 20-30 minuter nu efter skolan. Och nu är han hos mamma! Men vi gjorde lite små-aktivering som typ gå fot och be om lov när jag kastar godis framför oss och så. Ingen big deal ;).

Imorrn blir det heller inget tränings-kalas, jag ska dra till Amanda och Anna då! Men iochförsig, man vet ju aldrig vad mamma hittar på för skoj med Siggesixten när jag inte är där!
På lördag dock så tänkte jag satsa! Valpkurs 10.00-11.30 och sen lite inkallning/stanna kvar i skogen efter lunch och på kvällen efter min dans har mormor kräftskiva så jag tänkte ta bussen med Sixten och låta honom miljötränas lite! På söndag tänkte jag bara ta fotgåendet ett steg längre - bokstavligen! Jag tänkte helt enkelt prova att gå 5 meter längre än vad vi brukar göra. Vill ju inte att han ska tappa fokus under fotgåendet för att jag "tvingat" honom att gå för länge, men tänkte iallafall utöka dom ursprungliga 10 metrerna till ca 15 meter. Får se hur det funkar :).  Annars blir det nog inget allvarligt på söndagen, vi tränar nog lite the usual shit. Kanske fortsätter att träna honom på "loss"!

Puss o kram skumbanaan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0