High Five!

Jippii, hihi ^^. Igårkväll ville jag lära Sixten High five, och det tog max 30 sekunder innan han kunde det! Jag höll bara upp handflatan och han gjrode direkt high five! Då sa jag "high five!" och gav godis. Sen dess har han kunnat kommandot :).



Idag så har det väl varit en vanlig måndag! Mamma som började sent gick ut morgonpromenaden, sen gick jag hem på lunchen och efter skolan drog vi ut i skogen! Jag tränade sitt, ligg och lite trix och stanna kvar. Jag testade att säga stanna och gå iväg och gömma mig någon sekund, sen komma tillbaka och ge godis och beröm och så. Det gick jättebra, han satt snällt kvar på samma plats!
På hemvägen mötte vi Jennifer och jag fick hänga med hem till henne och hämta en agilitytunnel modell mindre :D. Jättebra, nu måste vi träna flitigt för hon ska själv få en valp om 3 veckor och vill såklart ha tillbaka den då :). Men vi kanske kan bygga några provisoriska hinder här hemma tills jag får ihop pengar till några riktiga!

Så nu i veckan ska jag väl träna lite olika saker, tänkte verkligen satsa på att lära honom loss! Och också kommandot apport, för han kommer nästan alltid tillbaka med leksaken men det är ju bra om man har ett kommando också.

Puss, ska ut och testa agility-tunneln nu :D!

Kommentarer
Postat av: mamma

Vad duktig han är lilla siggesixten, vår älskling. Jag skulle vilja se INKALLNING :)

2011-09-05 @ 19:52:14
Postat av: karin isaksson

Så det gick till slut att fånga High five på bild!

2011-09-07 @ 09:59:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0