Hösten på G1

Haj haj! Nyss tillbaka från en lång skönt promenad - 1 timme :D. Men vi promenerade inte hela tiden, mest lullade vi runt i skogen och tränade en del också. Först lärte jag honom targeting på ett burklock, att han skulle nudda locket med nosen för att få godis. Sen använde jag denna metod för att lära honom slalom! Även detta är taget från http://shriox.blogg.se! Det gick jättebra, behövde bara locket första gångerna, sen gick han genom benet direkt! Han kan inte gå "slalom" än, så fort går det såklart inte! Men när jag tar ett brett steg framåt går han direkt igenom och ställer sig i väntan på belöning på andra sidan :).

När vi tränat lite i "skogen" (mer som kullar med lite träd) kom vi ut på några fält - inte dom jag snackade om förut - och där hoppade vi runt lite innan vi kom ut i området igen, och sen var vi typ hemma! Vi hade i skogen och på fältet långlinan, så att bebben fick springa o nosa lite. Gick som vanligt bra, inga konstigheter där!
Men nu ska Sixten snart få mat sen ska hans söta snälla matte plugga SO! Kram!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0