Kvällsaktivitet

Gokväll :). Skönt att ha pluggat klart för kvällen, då har man desto mer tid för hunden och annat!
På kvällspromenaden gick jag ut i "fåris" (den glesa skogen precis bakom mitt hus, den var förut en fårhage = namnet fåris) och lekte väldigt mycket, hade med en leksak.

När vi kom hem släppte jag honom på tomten, så himla skönt att ha tomt! Han springer ju verkligen av sig där :D. Så nu hade han som vanligt med sig en pinne i munnen från skogen och jag tänkte öva "loss" lite, så utan godis eller leksak i handen sa jag loss, och chockerande nog släppet han pinnen rakt av! Genast kastar jag iväg hans älsklingsleksak och leker med honom, samtidigt som jag tränar apport. Han blir bättre och bättre på att släppa leksaken framför mig när han har apporterat, man behöver inte säga "loss" varje gång längre! Att komma på apport är inga problem, det gör han 10 gånger av 10 skulle jag vilja påstå ;).

Nej men nu lät det som om vi hårdtränade hela eftermiddagen, och det gjorde vi väl kanske, men som ni kanske förstår så var det hela uppbyggt av lek, att springa efter bollar och ha dragkamp är ju inte världens hemskaste träningssätt enligt Sixten ;).
Och just nu, för någon minut sen, provade jag att se om Sixten kan söka efter leksaker också, inte bara godis - och ser man på: han nosade som sjutton och efter 20 sek hade han nosat upp bollen som låg i min toffla :).

Puss o hej :)


Tennisbollar ♥


Kommentarer
Postat av: beciell

:) Nu så har jag lagt upp lite färska bilder.. http://danisvalpar.blogg.se

2011-09-19 @ 22:40:13
URL: http://beciell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0