Min vovves ovanor

Usch, plockade nyss bort en fästing på Siggebigge :S. Värsta stället man kan tänka sig också: Precis ovanför ögat på ögonlocket! Men lilla älsklingen satt stilla hela tiden och var jätteduktig :').
Idag efter skolan gick jag en runda jag aldrig gått förut, på typ 40-45 minuter. Det gick bra, lite blött bara!
Sixten har börjat få en ovana nu som han aldrig har haft förut! När man springer och leker och jagas så nafsar han en i vaderna/hälarna :O. Självklart slutar leken omedelbart när han gör så och jag säger till honom, men såntdär trodde jag bara små valpar höll på med! En annan grej han alltid gör (och alltid har gjort iof) är att han drar fram en massa skor från skohyllan när man inte är hemma! Detta är ju lite svårt eftersom han typ aldrig gör det när man är hemma, hur ska man då säga nej?!

Men jaja, en sista ovana han har är att han ibland hittar typ tidningar och sånt och biter sönder när man inte är hemma :S. Det har inte hänt nu på ett tag, men några gånger! Inte kul :/. Även där kan man ju inte korrigera eftersom man aldrig ser honom göra det!

Dock är det superskönt att han aldrig skäller! Han skäller nån gång i veckan typ! Och gångerna då han skäller kan vara om han ser någon människa som beter sig underligt, typ åker inlines eller viftar med ett paraply eller så. Han kan också skälla till när man leker med honom, asså springer och busar. Och så har det hänt någon gång att han morrat till på teven.
Men som sagt, jättesällan det händer!

Puss och godnatt ;)

Kommentarer
Postat av: karin isaksson

Men visst är han valp o då kanske inte så konstigt att han gör ovannämnda saker Och lite ensam känner han sig o som alla barn passar man på att busa lite när ingen ser!

2011-09-16 @ 13:04:30
Postat av: Sofia

Värsta stället? Min hund hade en fästing på vulvan eller vad man ska kalla det, fy.



Det är nog jaktinstinkten som får honom att nafsas sådär när ni springer. :)

2011-09-17 @ 21:57:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0