Sista valpkurstillfället

Hej alla! Idag var sista valpkurs-tillfället, och det gick riktigt bra!
Först övade vi på att hundarna skulle sitta stilla när man hälsar på människor, det gick suveränt! Sedan gick vi en liten bana där man skulle stanna vid koner och göra olika saker (sitt, stanna, ligg m.m) och det gick också bra :). Sen gjorde vi en sök-övning där man sprang iväg och gömde sig bakom en kulle medans instruktören höll i hunden, och sedan skulle hunden hitta sin matte/husse. Det gick jättebra, trodde Sixten skulle vända och leka med sina kompisar, men dom sa att han rusade rätt efter mig!

Och som avslutning körde vi en inkallningsövning. För första gången rusade han som en galen till mig på första försöket! Precis som nästan alla andra valpar har gjort från första gången, men jag är glad ändå ;D! Perfekta avslutningen på kursen! När han blir lite äldre ska vi väl gå en vardagslydnads-kurs också.

Och nu är Sixten dö-trött, han sover som en stock! Ska väl dra med mig mamma ut på promenad senare oxå. Vi hörs! Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0