Skogsmullar!

Tjänare tjänare! Idag är en häärlig onsdag! Skolan var väl inte hallelujah men när jag kom hem från skolan var det minsann superkul! Det var fint väder och jag hade en promenadsugen vovve som väntade hemma. I början satte jag upp en "regel" att man inte ska hälsa på Sixten när man kommer hem, för då kommer han bara sakna en mycket mer. Ja, den regeln sprack ju ganska fort. Men vad ska man göra när världens lyckligaste hund kommer rusande och kråmar sig och bara kräver ens uppmärksamhet? Man har ju inte hjärta att säga nej till en liten puss-stund då!

Iallafall, jag tog med mig spårlinan och gick upp mot skogen. När vi kom till skogen bytte jag koppel mot lina och började promenera! Först gick sixten som han brukar göra i koppel, vid min sida eller lite framför mig i slak lina. Men efter en stund började han nosa lite mer, ta lite större avstånd och så! Bara bra förstås, det är ju därför han har lina och inte koppel! När han strosade iväg lite sprang jag iväg och gömde mig, och så fort han hittade mig fick han massa godis eller så började vi brottas och jagas :). Allt för att han ska ha mer koll på mig, och detta utan att vara rädd för att matte ska försvinna, utan för att han vet att "när matte försvinner har hon något skoj på gång, bäst att hänga på!"
Efter en stund band jag linan vid ett träd och så tränade vi lite "stanna kvar". Hela promenaden blev det automatiskt en del inkallningsträning.

Hela promenaden gick på 50-60 minuter, jättemysigt :). Nu är han ju snart 6 månader så vi börjar gå längre och längre promenader! Kommer ihåg när han var mindre och jag gick våran nuvarande kisserunda på 10-15 minuter. Det hade tagit 50 minuter och jag var jättestolt över att vi hade gått så långt hahahah x). Ja, han har sannerligen utvecklats sen han kom hit till oss!
Men nu har han lekt en stund och har lagt sig för att sova! När han vaknar tar jag ut honom så att han får kissa och springa lite på tomten, så går mamma ut med honom längre ikväll.

Puss o kram!




Bilder från igår


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0