Stopp i lagens namn!

Hej hallå! Håller på och försöker lära Sixten stanna, alltså inte stanna kvar utan bara stanna upp liksom. Det går väl bra antar jag, han har inte riktigt greppat själva kommandot än, men vi har ju inte tränat så mycket på det heller!
Så denna eftermiddagspromenad tränade jag alltså stanna men också lite "plötsliga" sitt och ligg och lite fot. Det går också bättre och bättre vid hundmöten, jag har börjat att springa och leka med honom så fort han ser en annan hund, så nu börjar han så smått koppla hundmöten med kontakt med matte! Denna promenad mötte vi ingen hund, men imorse gjorde vi det och som sagt går det mycket lättare att få med honom än vad det har gjort förut.

Så nu ligger bäbis och sover och lite senare ikväll kanske vi tränar lite apport och loss. Det här med inkallning, att han ska komma till min hand och nudda, skulle vara så mycket smidigare med en stor hund. Då skulle ju hunden komma in till ens sida vid inkallningen liksom. Men Sixten är ju så liten så jag måste sitta på huk för att han ska fatta att han ska komma och nudda hande x). För om jag bara ropar hit, då kommer han kanske 50% av gångerna. Men om sitter på huk och sträcker fram knytnäven kommer han minst 90% av gångerna! Så jag ser med andra ord ganska knäpp ut när jag kallar in honom ;).

Puss o kram imorrn lovar jag att jag ska filma en video med Sixtens trix! Inkallnings-videon får bli nån dag med finare väder...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0