Vilodag

Hejhej! Idag har Sixten och jag vilo-dag. Är seriöst rädd att jag snart kommer bränna ut honom, han får mer aktivering än många vuxna hundar. Så jag försöker ta det lite lugnt med både fysisk & psykisk träning, iallafall några dagar i veckan. När han är vuxen sen kan jag träna mer :). Mamma är rädd att han får för lite aktivering, bara för att jag nu tar det lite lugnt. Försöker intala henne att han är en valp och inte klarar av allt för mycket, vet inte om budskapet gick fram riktigt -.-.

Men vi har förutom promenaderna lekt väldigt mycket idag. På lunchpromenaden släppte jag honom lös på tomten och jagade runt honom där lite, och nu på eftermiddagen rullade vi runt i skogen som två galningar och pussades och brottades :'). Blir som sagt ingen träning idag, har tränat ganska mycket redan denna vecka!

Vi höres och synes hörrni! Pöss!

Kommentarer
Postat av: mamma

jag menade inte träning utan att han behöver röra på sig, men det får han ju.

2011-09-07 @ 19:38:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0