Annandag påsk!

Hejhej :). Idag har vi varit hyfsat aktiva måste jag ändå få säga. Vid 13 (?) gick vi med mamma och lillebror för lillebror skulle träna på att cykla. Vi gick i snabbt tempo hela vägen till centrum (en promenad på ca 2-3 km, brukar ta ca 30 minuter) så vi kom fram på en kvart! Sixten gick - som vanligt när det är många från "flocken" med - jättebra och segade inte alls trots det snabba tempot. När vi kom fram satte vi oss utanför Mc Donalds och åt glass, det var kallt men rätt mysigt ;). Detta tillsammans med en stunds väntan utanför några affärer som mamma skulle in på resulterade i en del passivitetsträning för Siggis! Det gick helt ok, men han blev lite stissig efter att en löptik gått förbi -.-'.

Sedan gick vi hemåt igen, samma tempo. En sammanlagt promenad på typ 5 km :). När vi kom hem tänkte jag träna lite på hopp över arm och genom armar, ett trick som han inte älskar precis. Det gick jättebra, jag blev så uppslukad av träningen att vi satt i säkert 10 minuter utan paus och tragglade bara hopp över arm, men Sixten verkade inte bli trött ;). Men vi tog iallafall en kort lek och drick-paus innan vi började med hopp genom armarna. Jag började med att jag lade ut ett ben och så lutade jag arm-ringen mot detta ben så att han samtidigt hoppade över benet. Då gick det jättelätt, hoppa över ben är jättekul tycker han! Så småning om tog jag bort benet, det gick suveränt :). Men jag tänkte att jag skulle avsluta när det gick som bäst så mer än så gjorde vi inte.

Tänkte börja klossträna nu iallafall, mest för aktiveringens skull :-). Började lite igår och idag och han har fattat att han ska stå mittemot mig med framtassarna på boken, men vi har inte kommit så långt att han flyttar bakbenen än. Ska googa lite för närmare information iallafall!

Kommer kanske en video senare om jag orkar filma när vi kör hopp över/genom armar och lite andra freestyletrix!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0