Beslutsångest

Stackars min hund.. Nu har jag ändrat mig igen ang. vårat freestyle-program.. Jag tror jag vill ha en låt utan sång. Man känner sig så begränsad när det är sång och text osv, när det kommer refräng så "måste" man upprepa samma steg igen osv. Dessutom så känns det även som att man "måste" anpassa sina steg efter vad de säger i texten. Om man har en instrumental låt så kan man göra lite vad man vill när man vill menar jag! Och det gör inte lika mycket om man gör lite fel eller om man hamnar för snabbt/för långsamt i låten en stund, för det märks inte lika tydligt när det inte finns vers, refräng och allt sånt. När jag från första början bestämde mig för att göra ett freestyleprogram (nån gång i vintras) så tänkte jag direkt ta låten som vi dansade till på dansen - Jai Ho. En indisk låt som visserligen har lite sång men det är på indiska haha ;P. Men sedan visade det sig att ett ganska känt freestyle-ekipage i sverige redan har gjort en rutin till denna, och jag ville inte verka som att jag härmade de. Så den låten kan jag inte ha..

Tipsa jättegärna om någon bakgrundsmusik från en film eller liknande som kan passa! Eller om ni har någon annan instrumental låt på lager ;)

Den här är inte instrumental men jag tror denkan funka ändå!
(vad tycker ni?)


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Sv: Jadå, i klass 1 ska låten vara mellan 45sek och 2½ min lång :)

2012-04-09 @ 18:54:53
URL: http://teampaw.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0