GAAAH vad arg man blir!

Kollar på "The dog whisperer" och jag kan inte låta bli att bli arg redan innan Cesar (mitt vanliga hat-objekt i programmet) har anlänt till problemfamiljen. Det är en ung botoxad kvinna och en gråhårig äldre man som har problem med sina två grand danoisar, och allt de säger gör mig så arg. Från att deras uppfödare skickade de en "tröst-valp" på posten efter att deras hund hade dött, till att de säger: "alla andra hundar är ju så lydiga.. hur kommer det sig att våra hundar inte är det?". De kan inte för sitt liv förstå varför hundarna river sönder huset och är stressade m.m., samtidigt som det mesta hundarna verkar få är rastningar på tomten (som i så många andra amerikanska hushåll).

Jag skulle kunna skriva ett LÅÅNGT inlägg om varför jag avskyr Cesar, hans hund-tänk och hans metoder, men jag blir så trött av att bara tänka på det så jag slutar nog nu.. Är bara så arg på hela programmet och alla som medverkar!! Mest är jag arg på den tandblekta mexikanaren som är jäävligt duktig på att marknadsföra sig själv, men helt fel ute när det gäller hundpsykologi.

Tror att det är dags för mig att byta kanal snart ;O.

Kommentarer
Postat av: Humlespunk

Jag upphör aldrig att förvånas över de hundägare i programmet som tycker det är märkligt att inte hunden vill ligga still på mattan tjugofyra timmar om dygnet.

Och varför skaffar man en hund om man inte vill umgås med den...?



(Och jag har bytt kanal, orkar inte se det...)

2012-04-11 @ 12:33:48
URL: http://humlespunk.wordpress.com
Postat av: frida

Gillar inte heller ceasar! Fredrik steen och hon victoria är tusen gånger bättre.

Men amerikanarna är extrema med :/ stackars djur!

2012-04-11 @ 13:32:53
URL: http://diaria.blogg.se/
Postat av: Olivia

Såg ett avsnitt igår som jag verkligen störde mig på. Det handlade om en hund som helt enkelt inte ville resa sig upp från sin älsklingsfåtölj när de skulle gå ut. Vad gjorde Cesar? Jo, fram med strypsnaran och tvinga upp hunden. -_- Tror att det hade gått mycket bättre med lite godis, lära hunden att gå ut är kul.

2012-04-11 @ 19:16:12
URL: http://olledittlilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0