NU har jag bestämt mig ;)

Nu har jag äntligen bestämt mig för vilken låt vi ska ha i vårat freestyle-nummer! Kollade på reglerna för freestyle klass I och då står det bl.a. att programmet får vara 45-2,5 minuter långt och att rörelsemomenten ska vara relativt få och enkla. Så jag valde en låt på 3,5 minuter som jag klippte ihop till 2 minuter (jag vet, jag är duktig!!) och så gjorde jag ett helt nytt program. I detta är det 7-8 tricks/moment med och de är ganska enkla. Slalom, gå mellan benen, backa mellan benen, stå mellan mina ben när jag trampar runt i en cirkel, snurr, hopp över benet, hopp genom armar och så bryggan som avslut :).

Jag tror att detta kan bli jättebra, om några månader kanske vi t.o.m tävlar!! Tänkte först impuls-anmäla oss till samma freestyle-tävling som Emelie&Kelly ska tävla i i Maj. Kom dock snabbt på bättre tankar haha ;). För det första så skulle vi aldrig hinna få ihop ett stabilt program tills dess och för det andra så är Sixten inte på lång väg tillräckligt störningstränad för att kunna genomföra ett 2 minuter långt program omringad av hundar! Nä, vi väntar nog ett tag till ;)

Här är den klippta låten iallafall!


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Hihi, jag ska också delta i samma tävling som Emelie och Kelly. Pelle kommer inte kunna koncentrera sig, haha. Jag ser det mest som tävlings träning ;D

2012-04-10 @ 10:01:41
URL: http://teampaw.se/
Postat av: C.J.

Tycker det var ett bra val. Glad och lite lagom snabb. =)

2012-04-10 @ 12:08:15
URL: http://mightytigress.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0