Onsdag 18 April

Hej på er alla :). Våran internet-anslutning har varit spårlöst försvunnen ett tag, men nu är den tillbaka och better than ever ;D. Igår var det kurs, det gick väl sådär (bl.a. så sprang en hare förbi planen..) men jag försöker se kursen som ett bra tillfälle att lära mig nya övningar :). Kursledaren föreslog chipkastrering eftersom Sixten nästan är ovanligt intresserad av dofter (t.o.m för att vara unghund) men efter vad jag har läst nu så vill jag inte göra detta. Dock så har vi faktiskt börjat fundera på riktig kastrering.. Jag VET att kastrering inte löser alla problem, man måste tränatränaträna osv. Men det är ju antagligen lättare att träna bort problemet när inte samma sexuella drivkraft finns? Jag vet inte, jag ska fortsätta kolla lite...

Idag efter skolan så gick vi iallafall på en långpromenad (75 minuter) med Jennifer & Qrut och Louise & hennes mormors labbe, Juli. Det gick bra efter ett tag när han hade lugnat ner sig, vi kunde skvallra på våra hundkompisar och göra lite små kontaktövningar :). Väl hemma körde vi freestyle en stund och även lite shaping (klickade för att han skulle lägga ner huvudet i marken). Och nu har jag haft dans här på kvällen, efter det så busade vi runt lite med kongen på mattan ;).

Kom gärna med era synpunkter på kastrering, om ni har någon erfarenhet eller så :)


Qrut och Juli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0