Onsdag 4 April

Hejhej :). Jättehärligt väder idag hörrni! Synd att jag inte hinner göra så mycket med Sixten på onsdagar, har dans x(. Annars hade jag velat ta en rejäl långpromenad (2-3 timmar) i solen! Men nu fick det bli en timmes-promenad istället, han är lika glad för det :). Vi har gjort alla kontakt övningar från kursen igår flera gånger, det har gått jättebra :). En annan grej som hon sa att jag var tvungen att göra med Sixten var att variera mig jättemycket. Olika belöningar på olika sätt och olika mycket varje gång. Dessutom måste jag själv vara väldigt aktiv - oavsett hur jag väljer att belöna. Detta eftersom Sixten är så extremt svårmotiverad, hehe :P. Men iallafall, nu på promenaden hade jag med mig två leksaker och två olika sorters godis. Leksakerna fungerade väl en gång var som belöning, sen iggade han dom -.-. Godisarna funkade dock bättre, men det gör de ju alltid..

Iallafall, mot slutet av promenaden plockade jag upp en pinne och började leka med. blev det minsann fart på honom! Så nu har jag lagt pinnen utanför ytterdörren, tänkte att jag kan ta med den då och då när vi går ut!
Imorgon börjar lovet (dock har vi heldag i skolan.. SUCK!) så då firar vi! Tänkte att vi ska gå till detdär spåret igen, men nu med långlinan. Han har ju varit lite lurig senaste veckorna, så det känns säkrast. Men iallafall, tänkte att vi gå på samma sätt som förra gången (ca 8 km) och så stannar vi på fotbollsplanen efter och tränar! Då ska jag minsann ha med en massa olika kul belöningar! Tänkte att vi kan träna mest kontakt men sen lite freestyle också :). Kom med förslag på låtar till vårat program nudå!!

Och just det, imorgon ikväll ska jag torka kycklingfilé :). Det blir nog poppis! I veckan ska jag även försöka komma ihåg att torka lever/hjärta (får se vad mamma köper). Mysigt haha x). Men vad gör man inte för sin terrier!

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Sv: Jag var int emed och köpte den utan jag fick den i present :) Men mamma köpte den på bromma zoo för 749 kr :)

2012-04-04 @ 18:56:46
URL: http://teampaw.se
Postat av: Erica

Låten jag kommer ha till våran freestyle är Loreen - euphoria :)

2012-04-06 @ 12:04:18
URL: http://minschaferronja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0