Påskpromenad

Hejhej :). Idag vid 13.30 gick vi ut på en riktig långis! Vi började med att gå det där motionsspåret som ligger vid en idrottsplats, sedan gick vi vidare mot centrum. Sixten var jättepigg och vi hade ett riktigt bra tempo! Det blev ganska mycket skvallerträning på hundar också, det gick helt okej.
När vi nästan var i centrum passerade vi en ankdamm - det var spännande tyckte Sixten! Där fanns även ett par kanadagäss, de gjorde att jag ville därifrån rätt snabbt... Hatar alla såna där stora fåglar, speciellt när man har en hund med sig som lätt kan reta upp dem.. Huh..!

Iallafall, väl i centrum gick vi först till parken där kopplet fick hänga i marken och så tränade vi lite freestyle (typ bara 5 minuter). Sedan gick vi vidare till själva torget där vi gick runt och övade lite fotgående. Och sedan stannade vi på en tom plätt och tränade freestyle i ca 10 minuter, det gick super trots förbipasserade hundar! Sixten var väldigt taggad, och jag hittade en superkul belöning enligt honom: en gul påskfjäder! Den lajjade vi runt med som belöning ;).
Och så bar det av hemåt, en promenad på 2 kilometer. Nästan hemma stannade vi till på en liten konstgräsplan där han fick vara lös. Först fick han tokfnatt och sprang runt runt runt, haha ^^. Sedan lugnade han sig och vi kunde freestyleträna i typ 10 minuter (med lekpauser förstås!). Sedan låg vi där i solen och kramades lite innan vi gick vidare. 200 meter från huset hittade jag en gigantisk pinne (eller snarare en gren) som jag började busa med. Den var alldeles för stor för Siggis men ändå envisades han med att bära den hela vägen hem, haha! Min lilla toker :) ♥.

Sammanlagt blev det en utflykt på 2 timmar och 40 minuter, promenera gjorde vi 2 timmar och 10 minuter och det var 1 mil vi gick! Herre jösses var hurtiga vi har blivit ;). Det var iallafall en jättehärlig promenad, jag och Sixten lekte en massa och vi båda hade verkligen kul! Älskar min hund så fördjävulens mycket att jag inte vet vad jag ska göra! Vissa må tycka att han inte är något att ha, men för mig kommer han alltid vara bäst! Korykanchas Xixten Xander ♥


Anka-spaning ;))


I parken





Den berömda FJÄDERN











Kommentarer
Postat av: Stina

Vad söt han är med den jättestora pinnen ;D

2012-04-08 @ 12:42:04
URL: http://lapphunden.webblogg.se/
Postat av: LENA

Va duktig han är! Och fina bilder :) kram!

2012-04-09 @ 09:06:17
URL: http://lenakarlsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0