Spårning med Jennifer och Qrut!

Hej! Har nyss kommit hem från en 2,5 timmar lång utflykt med Jennifer och hennes 8 månader gamla kelpie, Qrut. Vi tog först bussen en kort bit till ett ställe där det finns bra skog och en liten fotbollsplan i närheten. Där lade vi 2 spår till Sixten och typ 4 spår till den lite mer spår-kunnige Qrut. Medans spåren fick lägga sig gick vi och tränade freestyle på fotbollsplanen. Eller ja. Jennifer och Qrut tränade freestyle. Jag försökte mest få Sixten att fokusera på mig och inte marken eller Qrut. Det gick sådär :P.

Sedan skulle vi då gå spåren och det var ett jäkla projekt måste jag säga. Sixten var väldigt flygig och verkade inte gå med nosen i backen nån gång, så till slut körde vi en blandning av spår/sök med honom. Det gick iallafall helt OK, Jennifer tror att han kan passa bättre till söket. Kanske går någon kurs i det med honom när vi har gått klart kontakt-kursen och viltspårs-kursen!
Qrut's spår gick bättre, iallafall mot slutet. Båda hundarna blev nog lite stissiga av att ha en kompis med..
Efter spårningen tog vi en 3,27 km lång promenad, det tog 37 minuter :). Båda hundarna skötte sig hyfsat, tycker inte att man kan kräva så mycket utav två levnadsglada unghundar ;). Jag och Jennifer hade iallafall trevligt, vi pratade mycket hund!

När vi kom hem körde vi iallafall lite freestyle som kompensation för den misslyckade träningen på planen - det gick jättebra! Backa mellan benen ter sig bättre och bättre, måste nästan filma och visa er! Ska även filma när vi tränar på hopp genom armarna så att ni får följa processen med det tricket. Men imorgon blir det inget sånt för då ska vi hälsa på "Molle" och hans syskon! Jihuuuu :DD. Ska försöka fota så mycket jag kan, det blir nog mobilbilder så hoppas inte för mycket ;). Ska försöka skrapa ihop pengar till en systemkamera snart så att jag kan ta massa fina hundbilder i sommar. Egentligen har jag råd, men jag vill inte bränna nästan alla mina pengar på en systemkamera, jag vill ha pengar över.. Jag skulle kunna köpa en systemkamera tillsammans med syster min, men om jag känner oss rätt så kommer vi bara tjafsa om den. Så det känns bättre om jag kan införskaffa en som är bara min!

Kram på er :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0