Torsdag 12 April

Hejhej! Sov över hos en kompis igår så jag har inte så mycket nytt om Sixten att säga tyvärr.. Men jag var iallafall nyss ute på en 75 minuter lång promenad! Vi gick bl.a. över de små fälten, förbi några stall och så. Hade frolic med mig och det duger tydligen inte längre. SUCK! När han fick söka efter det i det höga gräset så gick det väl an, men som belöning nosade han knappt på det -.-. Jag gjorde som kursledaren sa förra veckan och lekte med godiset, låtsades "hitta" det och drog det bort från honom m.m, men han bara stirrade på mig :P. Tydligen är det bara ost, köttbullar och korv som går hem hos denhär finsmakaren! Håller tummarna för att "Molle" är lite mindre kräsen!

Nästan hemma släppte jag honom lös på en fotbollsplan, där låg en väldigt urpumpad fotboll och skräpade. Började sparka runt lite med den och det var toppenkul! Han rusade runt som en galning och morrade åt bollen, en stund var jag nästan rädd att han skulle springa iväg hehe :P. Men det gjorde han förstås inte, utan när jag kallade kom han snällt in och så fick han kamplek med bollen som belöning. Utnyttjade den roliga bollen genom att träna stanna kvar/inkallning med den som belöning, det gick suveränt :). Sedan fick han bära bollen hela vägen hem, stolt som en tupp! Nu när vi kom hem så har vi suttit på vardagsrumsgolvet och kampat - han blir alltid jätteleksugen efter promenader haha!

Imorgon ska jag träffa Jennifer och kelpien Qrut och kanske några andra och träna, för våran del blir det nog mest skvallerträning på de andra hundarna/hunden. Men det blir kul iallafall! Nu ska matte äta middag, vi hörs :-)

Kommentarer
Postat av: Stina

Lapphundshanar brukar vara kräsna tyvärr ;) Tikarna är mer matglada

2012-04-12 @ 22:18:05
URL: http://lapphunden.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0