Måndag 16 April - Lycka!

Hej hej på er! Lite deppigt med skolstart och så, men det humören försvann ju direkt när man kom hem till en vit, gosig lurvboll :) ♥. Direkt efter skolan gick vi en "kort" promenad på 2 km, sedan sprang jag tillbaka till skolan på utvecklingssamtal. När jag kom hem igen åt jag middag, sedan (en dryg timme efter första promenaden) tänkte jag gå ut på en längre promenad, kanske 4 km. Det var jättehärligt väder, och Sixten var så pigg och glad! Vi kom till en äng där lite stockar och hemmagjorda agilityhinder fanns. Han fick vara halvlös och så tränade vi freestyle och inkallning en stund, även kontaktövningarna från kursen. Vi fick ju i läxa att göra en speciell övning 3-5 gånger om dagen, jag har klarat det ganska bra tycker jag! Idag har vi gjort övningen säkert 8 gånger hehe ;). Har även kört de andra övningarna som vi inte hade i läxa ganska mycket.

Efter att vi varit på ängen så bestämde jag mig för att gå vidare - det var ju så himla skönt ute! Så vi gick längs med en väg där vi kollade lite på maffiga hus och så, och då och då kastade plötsligt matte ut en godisbit på trottoaren! Försöker köra mycket såna där saker så att han ska vilja hålla koll på mig :).
Efter en stund kom vi fram till en gång/cykelväg som har en skog på höger sida och stora fält på vänster sida. Den gick vi typ 3 kilometer och sedan kom vi till våra egna "stora" fält! Gick över fälten (Sixten var halvlös) och tränade kontaktövningar, inkallning och så busade vi även ganska mycket :). Han blir så himla överlycklig när man lägger sig på marken, vad gör man inte för att få se sin älskling glad liksom?!

Nästan hemma stannade vi på en gräsplätt där vi körde igenom vårat freestyleprogram (fast en uppkortat version, t.ex 5 slalomsteg istället för 8 osv) och så tränade vi lite stanna kvar. Skvaller blev det också när vi mötte en jättefin tricolor-collie, med levergodis och klicker gick det toppenbra! Och nu har vi varit hemma ett tag - Sixten har inte visat några tecken på trötthet! Våran promenad var ju ändå 7 km lång, och vi tränade rätt mycket. Men men, jag har utnyttjat lekigheten och kampat med hans kong! Man vet att man är hundmänniska när man uppskattar leken lika mycket som hunden haha ;D.

Har verkligen haft det superkul nu på eftermiddagen, promenaden var jättehärlig och jag och Sixten hade jättefin kontakt hela tiden! Älskar honom så mycket, han ger verkligen mitt liv en mening ♥.

Nu blir det vilodags här hemma! Hejsvej :)












Sixtens hake på selen färgar av sig xO

Kommentarer
Postat av: mamma

Vilka härliga bilder, önskade jag hade mer tid att kunna gå med era promenader. Kram

2012-04-16 @ 21:03:10
Postat av: Stina

Vilka fina bilder!

2012-04-16 @ 21:07:37
URL: http://lapphunden.wordpress.com/
Postat av: Emelie och Kelly

sv: haha hon är så ful, blir typ rädd för henne ibland, man undrar om hon har skellett :P



Så sant "om man uppskattar leken lika mycket som hunden så är man en hundmänniska (eller något i den stilen skrev du)" haha kände så igen mig!

2012-04-16 @ 21:25:50
URL: http://lovekelly.se
Postat av: Madeleine

Du kanske kan måla med genomskinligt nagellack på haken på selen, så kanske den inte gör pälsen missfärgad längre?

2012-04-16 @ 22:00:40
URL: http://madeleinehaggkvist.wordpress.com/
Postat av: Nathalie

Låter härligt :DD

2012-04-17 @ 16:05:46
URL: http://teampaw.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0