Dag 10 – Hur ser en bra dag ut?

En bra (var)dag ser ut ungefär såhär:

Jag vaknar tidigt och hinner därför ta med Sixten ut på en längre prommis. 40-45 minuter typ. Vi tränar ganska mycket, och kopplet kan släpa i marken eftersom han verkar så lyhörd. När vi kommer hem busar vi runt i snön på tomten, och han kommer glatt utan krångel när vi ska gå in. Han får ett tuggben och går och lägger sig medans jag går till skolan.

När det blir lunch går jag hem för att ta ut Sixten, men då har tydligen Sofie fått sluta klockan 11 och är redan hemma. Sofie kan då ta ut Sixten på en mellanlång promenad (30-35 minuter) och hålla honom sällskap resten av eftermiddagen. När jag kommer hem vid 14-15 går jag och Sixten till fälten där han får vara lös. Han lyssnar jättebra och trotsar ingenting. Han går resten av promenaden i bra tempo utan att nosa allt för mycket, och om vi möter hundar så funkar skvallret bra.

När vi kommer hem efter en promenad på 1 timme och typ 20 minuter får han ett godissök på tomten innan vi går in och vilar. Han leker inne med min lillebror en del på eftermiddagen, och innan middagen klickertränar vi lite freestyle. Mamma eller jag tar ut Sixten på en 30-minuters kvällspromenad och det fungerar förhoppningsvis bra även om vi möter hundar och/eller katter. Han får hoppa och klättra lite på skolgården och springa lite på fotbollsplanen, blandat med inkallningsträning. Sedan tar vi det lugnt resten av kvället!


Detta händer ju inte flera gånger i veckan precis, att dagen blir exakt såhär menar jag. Men nån gång ibland lyckas man få till det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0