Danza Kuduro :)

Hejhej :). Ska egentligen plugga SO nu, men jag måste bara få skriva! Var ute nyss med Sixten, 1½ timme hann vi med! Från 14.50 ungefär till 16.20. Det är så himla härligt att promenera just nu! Typ 7 plusgrader, strålande sol och man skymtar gräs överallt :D. Sixten var lika positiv som jag, han gick jättepiggt och bra :). Vi gick mot de små fälten, och på vägen dit skvallrade han som en gud på en hund vi mötte! Jättekul, vi gick bara 2 meter ifrån, och han gick bredvid mig och skvallrade hela mötet :D.
När vi kom till fälten släppte jag honom lös, och det gick hyfsat. Han var på ganska nosigt humör idag (de intressantaste fläckarna blev plötsligt ännu intressantare!) men inkallningen funkade bra. Det var bara någon gång som han "skulle bara" ;). Efter 3/4 av fältet så kopplade jag honom och lät kopplet hänga, bara för säkerhets skull. Jag skulle antagligen inte ha behövt det, men jag är lite feg ;).

Sen gick vi förbi lite olika stall och så, vi tränade ställande under gång, "nära", stanna kvar och lite såna basic-grejer. Han var jätteduktig iallafall :). När vi nästan var hemma såg vi en golden retriever på ganska långt håll (20 meter) och den skvallrade han också suveränt på!
Väl hemma på uppfarten ställde jag för kompostgallrena ut till gatan och släppte honom. Sedan satte jag på danza kuduro på mobilen och så körde vi freestyle! Sixten blev jättetaggad av musiken, det var superkul :D. Lite flamsigt blev det väl, men det blev bättre när vi kom in sen. Jag har nämligen en idé för hur freestyle-programmet vi ska sätta ihop ska vara. Låten ska vara Danza Kuduro och jag har jättebra idéer för rörelser m.m! Så vi började lite med dessa faktiskt, och när vi hade kört i 10 minuter kanske så tänkte jag att det fick vara nog. Medans jag gick för att lämna klickern i Sixten-skåpet så satte jag på Danza kuduro igen, då kom Sixten rusande och började hoppa upp och ner! Haha, vad cool att han reagerade så starkt på låten :D.

Förutom danza kuduro så har jag ett par andra låtar i huvudet. Hair song, från musikalen hair, är en av dem. Även några Disney-låtar och så!





Danza Kuduro

Hair song (man får lyssna i en halvminut innan den kommer igång!)


En av disneylåtarna jag vill ha!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Så sköönt när träning går som det ska :D hade ni tänkt tävla i freestyle?

2012-02-23 @ 17:44:58
URL: http://milinova.blogg.se/
Postat av: Emelie och Kelly

Sv: åh vad kul att du skrev!

Jag la till sig på fb nu. Hoppas det var dig som jag la till iallafall... Hehe. Men vi kan höras mer på fb!

2012-02-24 @ 12:47:09
URL: http://Lovekelly.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0