Fredag 10 Februari

Gaaah vilken härlig dag! Det har varit superhärlig väder hela dagen :). Kallt som satan, men som alla vet finns det inga dåliga väder; bara dåliga kläder :D. Så efter skolan gav vi oss ut i skogen. Vi stannade i den där gläntan och tänkte träna freestyle, men det gick inte så bra.. Så vi gick vidare in i skogen, och istället för att följa någon stig gick vi "off-road"! Det gick jättebra, Sixten hänge med :). Han var halv-lös, så då blev det extra viktigt att hålla koll på vart matte gick. Efter en stund kom vi tillbaka till gläntan, och då bestämde jag mig för att ta en stig som leder till Sixtens dagis (därifrån är det bara 200 meter hem genom våran glesa "skog"). Promenadsträckan från gläntan till dagiset gick superbra! När jag har honom halv-lös i skogen blir jag ju lite kyckligmamma, jag vill alltid ha honom inom synhåll. Men idag bestämde jag mig för att ta det lugnt och låta honom stanna och nosa och gå lite egna vägar, för innerst inne vet jag ju att han alltid kommer springandes så fort jag kommer för långt bort. Och det gick jättebra! Han gick in på lite egna stigar och så. men så fort det var mer än 15 meter mellan oss rusade han ikapp. Inte världens självständigaste terrier med andra ord :P. Iallafall inte när man är hyfsat långt hemifrån!

I skogen tränade vi inkallning, stanna och stanna kvar en del, och också hoppa upp på och hoppa över saker. Allt var frid och fröjd hela promenaden :). När vi kommit till våran glesa "skog" som ligger bakom vårat hus, och mellan vårt hus och Sebastians dagis, så sprang vi runt och lekte och busade :). Väl hemma efter 1 timmes promenad släppte jag honom, tänkte han kunde få springa lite, men det verkade han inte vilja. Så då tog jag upp dendär freestyle-träningen som vi misslyckades med i början av promenaden - och nu gick det jättebra :). Håller på att träna in backa mellan mina ben och snurra runt!

Puss o kram :)).


Dagens promenadväder!







Kommentarer
Postat av: lovisa

sv: Hihi ja helt otroligt kul när man ser framsteg, o så många saker på en gång! :D Dock är han inte lika duktig som Sixten när det gäller andra hundar.. ^^ Men ja har börjat träna så mycket möten med hundar som möjligt så hoppas att man snart märker skillnad! :)

2012-02-10 @ 17:58:40
URL: http://bedown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0