Härliga hund i brevlådan!


Månadens Härliga hund har anlänt :D. Jippi, nu ska jag läsa! Om jag ska vara ärlig så tycker jag nog att Härliga hund är snäppet roligare än Brukshunden och Hunsport, som jag också får en gång i månaden. Den är lite barnsligare och roligare, så det är ju egentligen inte särskilt konstigt att jag föredrar den. Jag är ju inte ens 15 år menar jag ;).

Idag har vi varit ute och gått mycket! Har inte tränat så jättemycket, det vanliga bara. Vi var iallafall ute ca 50 (!) minuter i morse, 15 minuter vid lunch och 1 timme på eftermiddagen. Dessutom ska ju mamma gå ut ikväll också (sixten är hos mamma nu). Mycket skönt :-). Min kompis frågar mig hur jag orkar, men alla andra med hund vet ju att inte alls är en fråga om att orka! Det är ju bara jätteskönt och jättemysigt!

På morgonpromenaden gick vi ungefär halva tiden i skogen, det var superskönt! Sixten var halvlös och lyssnade jättebra. Tränade inkallning och stanna kvar lite, det gick också bra! Jag sa stanna och gick utom synhåll i typ 20 sekunder, och sen gick jag tillbaka till Sixten och gav beröm. Första gången följde han efter, men resten av gångerna satt han duktigt kvar :).

Nu ska jag läsa! Kram!


Skogen imorse!


Kommentarer
Postat av: Stina

Haha äh vadå, jag är 21 och tycker också att Härliga hund är roligare....de andra är rätt tråkiga ;D

2012-02-16 @ 20:33:52
URL: http://lapphunden.webblogg.se/
Postat av: Matilda

Läser också Härliga hund och tycker den är super. :) Lite roliga tips och övningar. Har dock inte läst de andra så de kan jag tyvärr inte uttala mig om

2012-03-17 @ 15:17:18
URL: http://hundlif.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0