Låång promenad + BILDBOMB

Hej hej, god onsdagseftermiddag på er! Gud så snabbt dagen flög förbi! Vaknade ju nyss känns det som.
Vi kom iallafall till slut utanför dörren klockan 12.00 och då gick vi direkt till de stora fälten. Det tog väl kanske 40 minuter att gå över alla fält (det är flera olika på rad) och Sixten var lös nästan hela tiden. Först när jag släppte honom var han väldigt inne i sin egen värld och tog good tid på sig vid inkallningar. Så jag lät kopplet hänga i kanske 5 minuter, när jag sedan knäppte loss igen verkade det gå upp för honom att det kunde vara bra att hålla koll på matte ;). Vi lekte lite kurragömma (det är lite träd och buskar vid sidan av fälten) och så fick han söka godis i gräset. Vi tränade även lite stanna kvar och då även inkallning, allt gick prima!

Efter fälten gick vi genom lite villaområden, där mötte vi en Rhodesian Ridgeback-tik som vi brukar möta rätt ofta. Jag stannade och pratade lite med ägaren, Sixten satt jättefint vid min sida och skvallrade hela tiden :). När vi sen skulle gå vidare ville han först vända sig om väldigt mycket, men efter ett par meter återgick han till att skvallra och sen glömde han hunden :).
Vi gick vidare och kom till en skogsväg på kanske 500 meter som vi gick på. Jag tänkte släppa Sixten men sen kom jag på att det ofta går hästar och hundar här, så det fick va. Han skötte sig bra iallafall :).

Och sen gick vi igenom ännu ett villaområde tills vi kom till de mindre fälten. Och så gick vi över de, och 30 minuter senare var vi hemma! Promenaden blev 2,5 timmar lång :)
Under promenaden hann vi träna "nära", inkallning, stanna, stanna kvar, upp, ner, hopp och lite freestyle. Typ backa och slalom :). Allt gick bra, men de sista 30 minuterna var både jag och Sixten ganska slut :P. Det var sjukt varmt att gå runt med dunjacka, tillslut fick jag ta av mig och gå i bara t-shirt! Sixten var också rätt varm, så jag stannade ett par gånger och lät honom dricka ett par klunkar ur bäcken i skogen.

Och ja, nu efter promenaden så tränade vi lite freestyle en stund, det gick helt OK. Det finns inte så mycket plats här hos pappa, så det är lättare när man är hemma hos mamma! Nu ligger iallafall Sixten och sussar, det lär han göra ett tag ;).

Kram!


Stora fälten idag :)






Godis-sök!


Wihoo, matte ropar :D


Försökte få en bra bild när Sixten stod stilla. Haha, lättare sagt än gjort!






Denna började Sixten skälla på haha ;P


Skogen :)


Skogsvägen!


Upp på stenen!

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Låter ju supermysigt! :)

2012-02-29 @ 15:34:01
URL: http://teampaw.se/
Postat av: mamma

o vad härligt, vilket väder o vilken långpromenad, förstår att ni blev trötta.Kram

2012-02-29 @ 17:36:37
Postat av: Erica

sv; tack! Visst har hon? Är riktigt nöjd med hennes rygg! Hon är från en uppfödare som föder upp långhåriga schäfrar. Ingen ville ha Ronja - hon bodde kvar tills hon var 12v gammal. Hon är inte sådär långhårig som långhåriga schäfrar ska vara och tydligen mindre (?), alltså folk på gatan brukar säga "åh gud så vacker, är det en unghund/valp?" och sen ba "jaha oj 4år! då har du en väldigt liten schäfer!!"

Vi fick inte någon stamtavla, varför vet jag ej och mamma har glömt bort kennel namnet ;s ^^



Jättefina bilder har du! Ser jätte trevligt ut! :)

2012-02-29 @ 20:26:36
URL: http://minschaferronja.blogg.se/
Postat av: Emelie och Kelly

sv: Jag köpte den på arken zoo i globen men den finns nog på flera ställen. Den kostade typ 120kr, men det gäller ju att ta bort den när man har lekt klart för den är i gummi så dom ska inte ligga och bita på den. Men jag är nöjd med den, den studsar också :)

2012-02-29 @ 21:02:39
URL: http://lovekelly.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0