Lydnadsklass 1

I brist på träningsidéer lade jag in ett inlägg på www.vovve.net där jag efterlyste saker att träna på. Några föreslog momenten i Lydnadsklass 1! Jag var skeptisk, men när jag kollade vad lydnadsklass 1 innehöll för moment så tyckte jag inte att det verkade så svårt. Så jag tänker ge det ett försök! Jag kanske inte lär in apport-bocken då, för jag tänker ju inte tävla. Om det inte visar sig att Sixten älskar lydnad, och är hyfsat bra på det. Då kanske jag köper en apport och förbereder oss för tävlingsstart :D. Men nu gör vi det endast för skojs skull :).

Jag började med ställande idag faktiskt! För er som inte är hundmänniskor, eller helt enkelt inte är så insatta i lydnad, så innebär det att man går med hunden i fritt följ (fot) och så säger man åt hunden att stanna, medans man själv fortsätter gå 10 meter. Sedan vänder man och går tillbaka till hunden.

Jag trodde Sixten skulle följa med mig och strunta i att jag sa "stanna" eftersom vi aldrig tränat på det sättet förut. Men han stannade och stod på samma plats tills jag kom tillbaka! Så just det momenten verkar inte bli några svårigheter att träna in :).

Puss!



Kommentarer
Postat av: P.S Hundar

Skoj att du börjar med lydnad :)

Svar: Ja, vi blir också galna, 2 slow motion månader kvar innan vi får hämta hem henne :)

2012-02-08 @ 17:01:20
URL: http://pshundar.se
Postat av: Ebba och Tilda

Åh så roligt med lydnad! Ska bli spännande att följa detta projektet :)

2012-02-09 @ 07:19:37
URL: http://flerfotavanner.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Vad roligt att du tänkt lära in lydnadsmomenten. Bra och roliga saker att träna in, även utan tävlingsplaner.

Häftigt att det gick så bra med ställande under gång direkt! :)

2012-02-09 @ 16:41:25
URL: http://www.sheltieliv.fotograf24.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0