Onsdag 15 Februari

Hej hej! Insöad och andfådd (nja, nästan iallafall) sitter jag här efter en långprommis på drygt en timme. Vi trotsade snöstormen och gick ut på de mindre fälten, men det var det värt! Vi mötte inte en själ, och det var jättemysigt :). Sixten var dessutom på sitt bästa humör, så jag hade honom helt lös (inga släpande koppel här inte) nästan hela vägen över fältet. Jag började de första 30 meterna med att ha kopplet i marken för att vara säker på att han var lyhörd och så, och när jag var säker på det släppte jag honom! Han skvallrade jättebra på hästarna som vi såg ca 100 meter bort, och när jag visade att han inte behövde skvallra längre så brydde han sig inte om hästarna.

Vi tränade lite ställande (det var svårt i så djup snö dock), stanna, stanna kvar och inkallning, och så stannade vi för att träna lite trix en kort stund. Alltså bara upp med händerna, tass och de gamla vanliga. Lite omväxling :).

Och ikväll ska pappa ta ut Sixten medans jag är på dans, mer än så blir det nog inte. Vi gick ju ca 40 minuter i morse, och 20 minuter på lunchen. Så vi har redan varit ute drygt 2 timmar idag!

Puss o hej!


Snygg vinkel, visst ;)?


Fälten idag!


Vänta på miiig!

Kommentarer
Postat av: Stina

Duktig han är på att skvallra! :)



Angående klossträning så minns jag tyvärr inte vad jag hade för artikel då jag läste det när jag hade min förra hund :/ Dock är det lätt att lära, jag började med att shejpa Koff till att gå upp på en kloss (bok) med framtassarna och så stod jag framför honom och klickade för att han stod på klossen och höll kontakt. Sedan tog jag ett steg åt sidan och förhoppningsvis tar de också det då, eftersom den är vana vid att håla position rakt framför mig. Så då klickar man för rörelse och fortsätter så tills man själv kan stå stilla och hunden rör sig runt.

Jag har en canon eos 550D med objektivet Canon EF-S 18-135/3.5-5.6 IS :)

2012-02-15 @ 22:22:10
URL: http://lapphunden.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0