Sjusovaren Sixten!

Eftersom jag har lov så lämnade mamma ner Sixten till mitt rum efter att han var kissad och så i morse (vid 7-8 kanske) och han sover fortfarande! Han brukar iochförsig alltid sova länge när han är här nere, men mamma vill inte riktigt tro det :P. Hon säger alltid att "du får räkna med att gå upp ganska tidigt fastän det är lov" o.s.v, men det blir aldrig så! Tidigast som Sixten har väckt mig under helger/lov är typ 10 ;).
Idag blir det väl till att ta det lugnt. Vi kanske klickertränar lite, kör lite problemlösningar och så. Han måste ju rastas så några korta prommisar blir det ju, men inte mer än så tyvärr. Sen på eftermiddagen ska jag åka till centrum och träffa ett par kompisar, men då har lilla sjuklingen sällskap av mormor och Lillebror!

Ibland tror jag nästan att den här luringen driver med oss. Lite iallafall. Inomhus kan han ibland halta riktigt dramatiskt och nästan ramla omkull, för att sedan lägga sig ner på de mest konstiga platser och se ynklig ut, som om han absolut inte kunde ta sig till sin riktiga sovplats p.g.a hans hemska fraktur i tassen. Utomhus trippar han glatt på, även om han inte stödjer helt på vänstertassen, men han går ju i sin vanliga takt och är pigg och glad och bjuder in till lek osv. Jag fick tips om att det kanske berodde på strumpan att han blev lite låg inomhus, men han har strumpan utomhus också! Konstiga hund...

Uppdaterar senare hur det är med tassen idag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0