Slapp-tisdag

Tisdag är nu officiellt våran SLAPP-dag! D.v.s. dagen då vi slappar :). Vi går lugna, halvlånga promenader och tränar ytterst lite. Det är nog bra för både matte och hund att ha en sådan dag i veckan!

Så som ni förstår har vi bara tagit det lugnt idag :). På promenaden jag gick nyss hände dock en grej som var jättekul! När vi kom ut på våran uppfart såg jag att det stod ett rådjur på granntomten. Jag tänkte att så fort vi gick framåt och rådjuret rörde sig lite så skulle Sixten se det. Så jag påkallade hans uppmärksamhet och gav honom godis när han tittade på mig, samtidigt som vi gick mot rådjuret. Då stack det iväg, och Sixtens instinkt tar såklart över. Dock är jag snabbare och ropar: "Stanna!", varpå min lilla älskling tvärstannar!! Han får massa beröm och godis såklart :D. När vi gick vidare trodde jag att han skulle få upp något spår eller iallafall titta sig runt efter rådjuret, men icke! Han gick fint och skvallrade på allt&ingenting utan att jag sa något! Så duktig han är, och så stolt man blir!

Nu ska vi fortsätta slappa!

Puss o kram :)


Har färgat håret brunt, hihi ^^. Om ni vill se en bättre bild på hur det blev, gå in på http://pinnelinn.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Sofia

Vad skönt att han knappt brydde sig! När sådant händer är det verkligen glädjande :D

2012-02-07 @ 19:29:49
URL: http://milinova.blogg.se/
Postat av: Ebba och Tilda

Åh så duktig han var! Du har jobbat jättefint med honom för att komma dit, det märks :)

2012-02-07 @ 23:43:50
URL: http://flerfotavanner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0