Söndag 5 Februari

Hej hallå :). Idag har jag varit borta hos ett par kompisar största delen av dagen, men jag var ute med Sixten i 25 minuter vid 18.15! Det gick bra, jag höll knappt i kopplet alls under hela promenaden :). Vi tränade lite fot (mest "för att", jag känner inte att det finns någon stor anledning till varför han ska kunna gå fot) och inkallning och så. Och när vi kom hem körde vi lite freestyle (slalom, åttan, hoppa genom armar/över ben, hoppa upp på mage) på uppfarten.
Och ja, nu är han helt slut! Han var nämligen ute på en långpromenad runt en sjö med mamma och Sebastian tidigare idag, och dessutom har han busat en hel del med mig, mamma och Sebastian efter middagen. Så han ligger här bredvid mig och sover som en stock!

Igår gick jag ut på förmiddagen ca 45 minuter, vi gick i skogen då han var halv-lös (kommer f.r.o.m nu kalla det "halv-lös" när han har kopplet i marken) och jag satt på en sten en stund så att han fick göra vad han ville. Tränade inkallning så att jag kallade in, gav en godisbit och släppte iväg honom igen.
Resten av den promenaden gick jättebra :). Minns inte så mycket detaljer, minnet är bra men kort ;). Imorgon börjar iallafall en ny vecka, med nya tag!

Ha de så bra!


Puss!



Kommentarer
Postat av: alexandra

Hej, har lkäst din blogg et tag nu och tycker att den är riktigt bra! Kolla gärna in på min blogg om min unghund :)

2012-02-06 @ 17:12:07
URL: http://jappen.blogspot.com
Postat av: Rebecca

Naww, så söt!

2012-02-06 @ 19:46:36
URL: http://www.sheltieliv.fotograf24.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0