Söndagen 19 Februari

Hej alla! Jag gick ju till rastgården idag som ni vet. Själva promenaden dit gick på 35 minuter, och Sixten var väl inte på sitt mest lyhöra humör precis. Han gick fint och så, men han tyckte inte alltid att det var nödvändigt att stanna bara för att matte sa till..
Iallafall, när vi kom dit så såg jag att där stod 3 mattar med sina hundar (en labbe, en schäfer med nosgrimma och en ridgeback). Bra tänkte jag, då finns det ju redan lek-kamrater till Sixten! Något stora, men det brukar gå bra!
Så vi kommer fram till grinden och då rusar plötsligt labben fram till staketet och börjar tokskälla på Sixten! Sixten fattar ingenting, han bara viftar på svansen och bjuder försiktigt in till lek. Labradoren fortsätter med sina utfall och han morrar och håller på. Ägaren hyssjar försiktigt, efter en stund rycker hon hunden i örat och säger "sluta upp nu", men lyssnade ju hunden självfallet inte på. Ingen av de 3 mattarna säger ett knyst, inte ens labbens matte, så jag går snopet därifrån. Sixten brydde sig inte nämnvärt, mer än att han blev glad.

Efter detta gick vi en promenad på 30 minuter innan vi gick tillbaka till rastgården, men de var fortfarande kvar. Jag orkade inte tjafsa så jag gick till bussen och åkte hem.
Det blev en del skvallerträning under promenaden men Sixten var som sagt inte på sitt bästa träningshumör idag. Det gick hyfsat iallafall! Bussresan hem gick inte heller super. Sixten var så smutsig så han fick inte sitta i mitt knä som vanligt, vilket resulterade i att han gnällde lite och försökte hoppa upp i mitt knä.

Jaja, nya tag nu i veckan! Puss!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0