Torsdag 9 Februari

Hej och hallå :). Idag är torsdag, och för omväxlings skull har det faktiskt varit en bra torsdag! Jag slutar ju vid 16 på torsdagar så jag brukar alltid vara trött och lite sur när jag kommer hem, men idag var jag på pepp-humör! Så jag tog med mig Sixten direkt efter skolan och åkte med bussen in till centrum. Bussresan gick helt okej, vi har ju åkt buss några gånger tidigare, men eftersom bussen var smockfull så blev Sixten lite stressad.

När vi gick av bussen bar det av direkt till hundrastgården! Där har vi varit 2 ggr förut, men det har aldrig varit några hundar där så det har inte varit särskilt kul. Nu var där en 2,5 år gammal Whippet som kastade boll med sin husse. Jag frågade om jag kunde släppa Sixten, och det gck bra. Ådi, som hunden hette, var lite osäker på hundar, men idag verkade det gå hur bra som helst! De sprang runt - även om Sixten verkade ha svårt att hänga med ;) - och lekte och jagade varandra, och verkade ha jättekul! Efter ca 15 minuter var Ådi och hans husse tvunga att gå, så då stannade jag och Sixten kvar själva och tränade lite :). Det blev inkallning och ställandet som vi tränade! Första gången vi tränade på ställandet där så fick jag säga "stanna" två gånger innan han stannade, men de andra gångerna stannade han direkt :).

Och när vi hade varit där en stund gick vi en sväng runt några dammar innan vi gick till bussen. Bussresan hem gick bättre, då satte sig Sixten i mitt knä självmant (!) och var lugn hela tiden. Och ja, sen vi kom hem vid 17.45 har han varit helt utslagen! Det förstår man ju, så många nya intryck som han har fått idag :).

PUSS!



Kommentarer
Postat av: Sofia

Slutar 16? Oj...

Sv: Nova har visat hur det kan gå till ett par gånger nu :/

Och nu får du ta och lugna dig lite, det är ett stort framsteg att en så viltintresserad Sixten stannade när det passerade vilda djur! :D

2012-02-09 @ 20:33:24
URL: http://milinova.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0