UPDATE - Tassen!

Nu har eftermiddagen och kvällen gått, och Sixten ligger nu och sover i godan ro :). Vi har smörjt ett par gånger och strumpan sitter där den sitter! Vi var ute en sväng på 30 minuter (ca 15 minuter promenad, 15 minuter strosande i lekparken när lillebror lekte) och visst haltade han ju en del, men han var pigg och glad och försökte galoppera efter Sebbe när han sprang till lekplatsen och så. När vi är inomhus så är han dock lite låg, han har mest legat och sovit. Tog tempen och den stod på 38,5 - som han brukar ha alltså. Men trots den smärre hängigheten så verkar han inte vara sjuk eller så, t.ex. när en katt kom upp på teven så sprang han genast fram och skulle trycka nosen mot skärmen som vanligt. Och när man prassar med godispåsen i köket kommer han rusande med pigga öron och gör alla trix han kan och kommer ihåg ;). Så jag är inte särskilt orolig, han kanske bara tycker att det är jobbigt att ha ont i tassen? Om han är ännu hängigare imorgon så ringer jag nog vetten, men som sagt: jag är inte särskilt orolig.

Jaja, morgondagen kommer väl bestå av vila, korta promenader och kanske lite hjärngympa. Tråkigt dethär med tassen - jag som ville spendera alla lediga dagar på sportlovet med långa promenader, spår och träning.. Hoppas det läker fort nu!

Kram!



Kommentarer
Postat av: Erica

Har du på honom strumpan inomhus kan det mycket väl vara det som får honom att bli hängig!

För att när när min hund har sina strumpor på sig i behandling av svamp är hon också väldigt hängig men tar jag fram något gott är hon där som ett spjut och gör som din hund, bjuder på olika tricks. Hoppas han blir bra fort!

2012-02-27 @ 03:42:47
URL: http://minschaferronja.blogg.se/
Postat av: Stina

Han blir kanske lite låg av att ha strumpan på sig också!

2012-02-27 @ 16:21:15
URL: http://lapphunden.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0