Vårplaner

Hejhej! Satt och funderade på vad vi ska träna framöver, nu i vår och så. Om någon vecka (om snön fortfarande håller sig borta) tänkte jag dra fram agilityhindrena och ta upp det som vi gjorde i somras/höstas. Sen ska vi också ta tag i detta med freestyle på allvar, träna in specifika rörelser/moment och sedan sätta ihop allting. Spår fortsätter vi med som vi har gjort, en gång i veckan bara, typ 20 meter längre varje gång. Lite Lk1 (lydnad) blir det väl på ett hörn också, mest som aktivering. Och så ska vi ju går kurs i Följamhet/kontakt i April :D. O ja, det blir väl den vanliga vardagslydnaden; Skvallerträning, inkallning, lösträning/kontakt och allt sånt. Som alla hundägare vet gör man ju sånt automatiskt, så man (iallafall jag) behöver liksom inte bestämma specifika dagar och träningspass då man ska öva på sådant.

Bara skrev det som poppade upp i huvudet, kanske inte så kul att läsa.. Men men, vi hörs!

Kommentarer
Postat av: Erica

Vi kommer så länge det inte snöar då pappa ska åka med sin ur fula van, varför den inte kan åka på snö vet jag inte men håller tummarna på att det inte snöar på lördag! :)



Jag tänkte på det du skrev i förra inlägget att Sixten inte tycker om en viss hundras eller vad det nu var, min tik reagerar på just en liten svart hund här i närheten :o hon har inte gjort utfall på skit länge men just denna hund har hon gjort utfall på alla gånger hon sett den :s

2012-02-28 @ 19:49:58
URL: http://minschaferronja.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Kul med kurs i följsamhet/kontakt :)



Och kul med de andra planerna. Vi ska också ta tag i freestylen på allvar

2012-02-29 @ 10:48:50
URL: http://www.sheltieliv.fotograf24.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0