1 Januari (igår)

Tänkte bara skriva lite om vad vi gjorde igår, 1 Januari :).

Började dagen med att gå ut på en långpromenad, 1 timme och 15 minuter. Vi gick bl.a. över en gammal hästhage där han fick springa lös. Dock behåll jag kopplet på, eftersom det var några barn som lekte i närheten. Även om han inte gjorde någon ansats att vilja gå dit så vet man aldrig vad som kan hända..
     Det gick iallafall bra, det blev lite skvaller eftersom vi gick förbi ett stall (=hästar) och så mötte vi en hund. Det gick helt OK. På hästarna skvallrade han utan tvekan, under gång t.o.m, men hunden vi mötte var väldigt ivrig och pep och hade sig - så det blev lite svårare.

Men annnars så gick hela promenaden bra. När vi kom hem var klockan typ halv tre och då kom Ellen (min kompis) hem till mig. Senare, vid 18.30, skulle jag ta med mig Sixten och följa Ellen hem. Vi hade kommit halvvägs när vi ser en man som står lutat över ett paraply på marken. När vi kommer närmare inser vi att det är en kvinna som ligger under paraplyet! Hon hade ramlat och skadat höftbenet, trodde de. Vi stannade hos henne tills ambulansen kom (20 minuter ca). Stackaren, hon såg ut att vara runt 70, och där låg hon på den iskalla marken i regnet! Hoppas att allt löste sig :/.

Puss :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0