2 Januari + Slalom mellan benen-video

Hej hej :). Känns så himla skönt att vakna upp en måndag och veta att man har en hel vecka kvar tills skolan börjar!
Apropå att vakna - Sixten väckte mig ovanligt sent idag! Han brukar börja gnälla runt halv nio-nio oftast. Idag började han vid 10.45!! Då gick vi såklart ut på promenad direkt :). Ingen långis, men 40 minuter ungefär. Det blev skvaller - som gick förvånadsvärt bra! Vi mötte en Collie och innan Sixten hade upptäckt den gick jag över på andra sidan vägen (vägen var ganska smal, men då var det iallafall 2 meter mellan oss och hunden när den passerade). Collien blev helt galen och började morra, göra utfall och skälla. I desas situationer bruakr Sixten bli på helspänn. Antingen brukar han bli helt blockerad och bara stå och stirra på hunden, eller så brukar han bli lekfull och vilja leka. Idag var det ingetdera! Han satt fint bredvid mig och behöll ögonkontakt under nästan hela mötet :D. Någon gång tittade han till på hunden, men tittade snabbt upp på mig igen! Så glad man blir när det går framåt :').

Inga fler hundmöten den promenaden. Men vi skvallrade på tre kråkor iallafall, och det gick bra ;).
Och nu har han sovit sedan dess! Eller, nja, precis när vi kom hem klickertränade vi en stund. Backa blev det denna gång! Han verkar fatta kommandot "back" väldigt bra nu, men endast om man har godis i fickan :P. Och justdet, jag filmade slalom mellan benen också! Det gick inte så jättebra, men ni ser ju att han kan det hyfsat bra :). Han är ju ingen ultimat freestyle-hund i lynnet, så ni får ha lite överseende (med godislockningen tänker jag främst).

Pussss o hej :)).


Kommentarer
Postat av: Linn

Vad bra det såg ut, ni får 5 toast av 5 möjliga ;)

2012-01-02 @ 21:19:55
URL: http://westiensixten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0