¿Bassets? ¡Sixten no le gusta!

Hej! Var ute på långis med Sixten nyss, det gick bra! Vi stannade ca 10 minuter på stora fotbollsplanen där han sprang lös och lekte + vi tränade lite saker. Gå fot funkar bättre nu, jag har ju inte skyhöga krav. Stanna kvar går dock bara sämre och sämre! Han springer efter mig så fort jag vänder ryggen till :(. Får kanske backa några steg i den träningen...

På hemvägen mötte vi en Basset som vi mötte igår också. För tredje gången i sitt liv morrade Sixten åt en hund! Första gången var åt en stor Briard (han blev nog lite osäker p.g.a utseendet om jag får gissa :P) och andra+tredje gången var åt den där Basseten. Igår mötte vi den och då morrade den och gjorde utfall åt Sixten, vilket resulterade i att han morrade tillbaka. Blev helt förskräckt, när hundar morrar brukar han bara bli glad! Idag mötte vi den igen, men nu började han morra när vi såg den på långt håll! Han mindes väl gårdagen kan jag tro. Men ändå, varför har han helt plötsligt börjat morra, och bara på denna hund? Både mellan och efter dessa möten med Basseten så har vi ju mött andra hundar (morrande och icke-morrande) och då har han blivit lika glad som vanligt?! Jaja, jag ska väl vara glad att det bara är denna hund han ogillar!

När vi kom hem från promenaden släppte jag honom för att springa lös på tomten, och jag tänkte kasta lite boll (d.v.s samtidigt träna uppletande och apport). Terrier som han är tröttnade han efter en vända :P. Så vi tränade inkallning istället, så fick han springa lite iallafall!

Puss o kram :)



Usch tycker Sixten!

Kommentarer
Postat av: P.S Hundar

Roligt att du tittar! :D

2012-01-25 @ 17:50:34
URL: http://pshundar.se
Postat av: Emelie och Kelly

Hej!

känner så igen min hund i inlägget. Hon är alltid glad mot allt och alla men det är en hund som hon är galen på, utfall och skäller... Man vet inte heller varför.

Bra blogg :)

2012-01-29 @ 09:42:34
URL: http://lovekelly.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0