Dag 6 – Vilka kurser har du gått/vill du gå?

Kurser jag har gått: Jag har gått valpkurs, endast. Den var inte särskilt bra tycker jag, så jag ville därav inte gå på deras fortsättningsgrupp heller.

Kurser jag ska gå: Nästa kurs börjar 3 April och det är en kurs i Följsamhet/Kontakt. Vill gå den för att den ska fokusera mycket på lösträning och inkallning, och relationen hund/ägare. Eftersom Sixten är väldigt självständig så känner jag att det är viktigt! Viktigare än en vardagslydnadskurs där man tränar sitt, ligg och koppelgång.

Kurser jag vill gå: Jag vill ju gå Agilitykurs, såklart, men det är inte högst på listan. Efter Kontakt-kursen vill jag gå en Anti-jaktkurs, främst eftersom Sixtens viltintresse är så stort och jag vill lära mig hur jag dämpar detta. Sen kan jag tänka mig att gå kurs i spår, sök, rallylydnad, lydnad, freestyle, massage m.m. Jag har ju hela Sixtens liv på mig att gå kurser :D.

Jag vill gå kurser!

Kommentarer
Postat av: Vicky

Va roligt att du följer våran blogg. Och ännu roligare att du lämnade en kommentar, för då hittade jag ju hit, till din blogg =) Självklart får du länka till mig =)

2012-01-30 @ 18:58:24
URL: http://busochpip.blogspot.com/
Postat av: lovisa

sv; Ååh vad glad jag blev av din kommentar! :D

Tiden känner jag att jag har eftersom går man ut med en hund kan man ju lika väl gå med två och när jag låter Dustin t ex söka efter godis så kan ju lika väl Nikki söka i ett annat rum eller så :)

O pengarna satt jag o räknade på förut och det kommer att funka, hihi! :) Så nu är det 99% säkert att jag får hem en till snygging! :))

2012-01-30 @ 19:18:02
URL: http://bedown.blogg.se/
Postat av: lovisa

sv; Precis! :) Han är 5år och är världens nalle björn! ^^, När vi va där för en månad sen så la han sig i min pojkväns knä och bara myste fast att han aldrig hade träffat honom innan förutom när vi hämtade Dustin. ^^ O han är verkligen superfin och han har vunnit så många utställningar så att han nu tävlar i championklass, så jag funderar på att åka till Norge eller Danmark och tävla med honom där! :D O han vart bästa hane år2010 av Finska lapphundsklubben ^^ Så det är en riktig panghund! :D



Dustins uppfödare berättade även att eftersom Nikki är så fin o har så mycket meriter så vill ala uppfödare låna honom o nu när dom ska sälja Nikki så skulle dom kunna sälja honom till en uppfödare för 20 000.. Så nu vet du lite om honom, haha eller rätt mycket.. ^^,

2012-01-30 @ 19:56:35
URL: http://bedown.blogg.se/
Postat av: P.S Hundar

Skvallerträning är det som funkar mot vilt! :)

2012-01-31 @ 08:14:31
URL: http://pshundar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0