Dag 7 - Hur blev det hund för dig?

  1. Vilken hundsport tycker du mest om?
  2. Vilken är den bästa och den sämsta egenskapen hos din hund?
  3. Vad skulle hund nummer två vara för hund?
  4. Vad för hund kan du inte tänka dig att ha?
  5. Vad är det roligaste din hund har gjort?
  6. Hur ser din framtid ut för hund?
  7. Hur blev det hund för dig?
  8. Hur ser en dag ut för din hund?
  9. Vilken är din hunds bästa kompis?
  10. Det här älskar och hatar min hund
  11. De här tricken kan min hund
  12. Det här ångrar jag att jag lärt min hund
  13. Det här är min hund väldigt bra på
  14. Det här är viktigt för att min hund ska må bra
  15. Det här är utmärkande för min hund!
  16. Min favoritvideo på min hund
  17. Det här är en person som betyder mycket för mig och min hund
  18. De här kurserna har min hund gått
  19. Jag älskar min hund därför att...
  20. Det här är mina planer för min hund!

Jaa, jag hade väl egentligen slutat hoppats på att jag skulle få en hund innan jag flyttade hemifrån. Pappas schäfer Yankee, som funnits i mitt liv sen jag var bebis, avlivades 3 Juni 2008 och både innan och efter det har jag och Sofie tjatat på både mamma och pappa om en hund. Våra föräldrar har varit skilda sen jag var typ 3, och när vi frågade pappa sa han bara: "prata med mamma, jag har redan haft 3 hundar!". När vi pratade med mamma sa hon: "prata med pappa, även om jag vill ha hund så finns det ingen tid för det!".
Så efter 13 år av tjat hade jag gett upp. Och så en kväll satt vi och hade ätit middag, och så kom jag plötsligt på att jag, lite på skämt, skulle fråga för 1000:e gången om vi kunde skaffa hund. Men denna gång tänkte jag en stund innan för att komma på ett övertygande argument. Jag trodde ju inte på allvar att hon skulle säga ja, men ändå sa jag: "Du vet, om vi skaffar hund nu till sommaren så skulle det kunna funka. Vi är hemma med den hela sommaren, och så är den 6 månader när skolan börjar. Då kan säkert pappa hjälpa till att passa den, och även mormor, och sen är den snart stor nog att kunna vara själv på dagarna. Jag kan ju gå hem på luncherna och så!"
Mamma: "Jaa.. Det skulle ju faktiskt fungera!" Jag blev helt paff och bara stirrade. Efter en stund sa mamma: ".. men om vi ska ha hund så ska jag ha en westie!".
Sedan pratade vi inget mer om det, men en stund senare satt jag vid datorn i vardagsrummet och då letade jag efter westie-kennlar som hade aktuella valpkullar osv. Hittade inget, men jag har för mig att jag och mamma pratade lite (jag var oändligt försiktig för att hon inte skulle ångra sig) och letade tillsammans.
Vi fortsatte leta ett par dagar, och det verkade omöjligt. Sedan, efter nästan en vecka, hittade mamma en kennel som precis hade fått valpar. De skulle vara lev-klara till sommarlovet och allt! Så vi kontaktade de och ja, därifrån kommer Sixten :).
Sedan kunde man ju ha varit lite noggrannare i sitt rasval osv, men till mitt försvar så står det på alla sidor om Westien som vi kunde hitta att den ska vara en "stor hund i liten kropp som älskar långa promenader, är lättlärd, perfekt för agility, sportig, aktiv och rolig att träna med". Inte för att han är helt hemsk, men inte riktigt som Westien dom beskriver i Westie-boken precis :P.
Nu vet ni det!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0