Dag 8 - Hur ser en dag ut för din hund?

  1. Vilken hundsport tycker du mest om?
  2. Vilken är den bästa och den sämsta egenskapen hos din hund?
  3. Vad skulle hund nummer två vara för hund?
  4. Vad för hund kan du inte tänka dig att ha?
  5. Vad är det roligaste din hund har gjort?
  6. Hur ser din framtid ut för hund?
  7. Hur blev det hund för dig?
  8. Hur ser en dag ut för din hund?
  9. Vilken är din hunds bästa kompis?
  10. Det här älskar och hatar min hund
  11. De här tricken kan min hund
  12. Det här ångrar jag att jag lärt min hund
  13. Det här är min hund väldigt bra på
  14. Det här är viktigt för att min hund ska må bra
  15. Det här är utmärkande för min hund!
  16. Min favoritvideo på min hund
  17. Det här är en person som betyder mycket för mig och min hund
  18. De här kurserna har min hund gått
  19. Jag älskar min hund därför att...
  20. Det här är mina planer för min hund!

Eftersom jag har missat ett par dagar så skriver jag både dag 7 & 8 idag!

Men Sixtens dagar ser väl lite olika ut. Dock är det ett "dags-scenario" som förekommer oftast, och det är dethär:
06.00 - Mamma tar ut och kissar Sixten, han får mat
07.30 - Jag tar ut Sixten 30 minuter på promenad
08.10 - Jag går till skolan, Sofie vaknar och håller Sixten sällskap.
09.20 - Sofie går till bussen
11.30 - Jag kommer hem, går ut 10-20 minuter. Aktiverar med godissök, trixträning eller liknande.
12.25 - Jag ger Sixten ett ben eller en aktiveringsleksak och går till skolan igen
15.00 - Jag eller mamma kommer hem, går ut ca 1 timme. Denna promenad inkluderar lydnadsträning, vanlig hjärngympa (godissök, balansgång, trixträning m.m.) och mycket lösträning oftast.
16.00 - Vi kommer hem, Sixten får ett ben, somnar
17.45 - Sixten får mat
18.00 - Jag eller mamma går ut ca 30 minuter med Sixten
18.30-22.00 - Vilar, klickertränar kanske, leker och sover då och då.
22.00 - Kvällskissar, går och sover.
Alla våra promenader är väldigt aktiva. Inkallning, träning på olika kommandon (stanna, stanna kvar, fot m.m.), hjärngympa, lite trix då och då (slalom mellan benen, bara sitt&ligg eller liknande). Nån gång varannan dag stannar vi också och så kastar jag ut godis på en gräsplätt som han får leta efter!
Och som sagt, det är ofta olika. Ibland börjar jag 10, slutar 14, jag får håltimmar, idrottsdagar och annat kommre rätt ofta, han får va hos mormor, mamma är ledig osv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0