Fredag 13 Januari

Tjo bre :). Fredag = Happyness! jag är på så bra humör, Sixten med. Efter skolan fick han följa med mamma till dagiset igen, och tillbaka, och någon timme senare gick jag ut på en långis! Rundan vi gick borde ha tagit minst 1½ timme, speciellt med tanke på allt vi gjorde under tiden, men det tog bara 1 timme! Värsta tempot hade vi!
Under promenaden tränade vi lite olika saker. Väldigt mycket lösträning, en del inkallning + gå fot, skvallerträning och så lite hopp på stenar, balansgång, stanna, plötsliga "sitt" och "ligg". Sen lekte vi väldigt mycket också :). När vi löstränade rullade vi mest runt i snön och brottades ;). Det låter helt otroligt mycket, men det känns inte som det när man väl går promenaderna. Det är ju så utspritt liksom. Aktiviteterna och träningen tar väl vanligtvis upp kanske 1/3, eller 1/4 av promenaden.

När vi hade gått 1 timme ville jag hitta på något mer, så då gick vi till den STORA fotbollsplanen (igår var vi på den lilla). Den var nästan helt täckt med is, utom längs med staketet - där var det bara snö. Vi lekte ganska mycket, men mest tränade vi på "fot" och stanna kvar. Båda de här kommer vi nog jobba en del på under våren. Stanna kvar har tidigare varit jättebra, men på senaste gångerna då vi tränat har han inte kunnat hålla sig mer än 5-10 sekunder innan han rusar efter. Gå fot fungerar bra - typ 20 meter utan störning. Vill gärna kunna gå lite längre innan sommaren!

När vi hade varit där typ 10-15 minuter bar det av hemåt. Då mötte vi samma Golden Retriever som igår. Den höll på och skällde jättemycket (fast av glädje då), men Sixten ryggade undan lite. Första gången jag har sätt honom reagera på en hund signaler så, han brukar skita i om hunden morrar och fräser - han ska leka! Så på ett sätt var det väl positivt, att Sixten faktiskt kan respektera andra hundar då och då..
Väl hemma släppte jag honom på tomten där han racade runt i ny-snön ett tag. När han hade lugnat sig kastade jag ut 10-15 godisbitar i snön som han fick nosa upp. Och sen gick vi in!

Nu ligger han här och tuggar på en tuggrulle - mycket svårtuggad måste jag säga! Vanliga ben brukar ta slut på 5-10 minuter när Sixten lägger beslag på de.





Kommentarer
Postat av: Mirja

Vilken sötnos! :)

2012-01-17 @ 21:14:38
URL: http://vickyagility.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0