Fullt upp-söndag!

Fullt upp idag! Vaknde 09.30 av att jag hörde Sixten gnälla på nedervåningen. Dags att gå ut alltså! Fick sova förvånandsvärt länge ändå, jag trodde han skulle väcka mig typ 7 :O. Men iallafall, då gick vi hem till mamma där han fick rejsa runt på tomten. Det gick bra, tills vi skulle gå in! Jag hade kastat ut lite godis till honom, men när han var klar och jag kallade in honom så vägrade han komma! Han tittade upp, o0ch sen fortsatte han att nosa frenetiskt, fastän han för någon sekund sen tydligt hade visat att han var färdig. 

Till slut fick jag iallafall in honom, men det tog en stund! Suck. Måste träna en del på inkallningen på tomten, det händer allt för ofta (inte ofta, men fortfarande för ofta..) att han skiter i att komma när man ropar. Det är väl förståeligt att detta bara händer på tomten: han vet ju att huset inte springer iväg liksom. När vi är ute så är ju jag den enda trygghet han har om man säger så. Det är min teori iallafall!
Vid halv 11 åkte vi iväg till en skridskobana, min lillebror skulle åka alltså. Jag och Sixten strosade iväg i den nyfallna snön och gud som han sprang! Han var "lös" (kopplet släpade, det var många hundar runtomkring nämligen). Vi var på ett gigantisk gräsfält, och han rusade runt runt runt! Rullade och hade sig ;). Vi gick också upp på en stor fotbollsplan där vi bl.a. tränade fot, inkallning och stanna. Inkallningen var med lek som belöning - för omväxlingens skull! Måste bli bättre på att variera belöningen, men det är så lätt att bara hiva fram en godisbit och så blir alla nöjda.
Efter skridskoutflykten var Sixten trött, men vi var inte riktigt klara! Vi skulle in på "våran" hundaffär och köpa hundbur! Han var ju tvungen att följa med in såklart, så att vi kunde se vilken som passade honom. Det blev nog bra :). När vi kom hem lade han sig direkt i buren och kollade på teve, snuffen :'). Men nu står buren installerad och klar i bilen, där den ska stanna!
Och nu har han mest sovit, ätit grisöron och varit nöjd med livet :). Chao!





Kommentarer
Postat av: Dessi & Teddie :)

Hehe, sådär brukar Teddie se ut också efter en promenad i snön :)

2012-01-22 @ 18:08:12
URL: http://lagottonteddie.blogg.se/
Postat av: Stina

Haha vad söt han är

2012-01-23 @ 00:39:35
URL: http://lapphunden.webblogg.se/
Postat av: Christina

Fina snöbilder :)

2012-01-23 @ 22:01:27
URL: http://christinarooth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0