Glatt inlägg, lite skryt inblandat

Hej igen hörrni :). Var bara tvungen att skriva ett inlägg till, jag blev så glad! Var ute på sista promenaden nyss, 25 minuter. Och Sixten - som de senaste dagarna har varit väldigt trotsig - var exemplarisk :D! Lyssnade, ville vara mig till lags och hade koll. Så trots att vi gick i kvarteret så fick kopplet släpa i marken, han kändes så pass lyhörd idag :). Och mycket riktigt, efter en stund kommer en cavalier gående mot oss. Vad gör Sixten om inte tittar upp på mig direkt och tigger godis :D? Blev så glad att han fick massa godisar, och då fortsatte han glatt skvallra när hunden gick 3 meter ifrån oss! Fast då hade jag plockat upp kopplet förstås ;).

Efter en stund gick vi till en skolgård (inte den vi brukar gå till, utan en annan) som är väl inhägnad där han fick springa lös. Springa är fortfarande fel ord, men jag såg till att han rörde lite på sig iallafall! Tränade inkallning (nu kom han fast han var upptagen att nosa på intressanta fläckar :D) och lät honom klättra och balansera på olika saker.
Och ja, när vi kom hem tränade vi lite på 8:an (en åtta mellan benen) och det gick bra :). Började träna i helgen och han fattade supersnabbt! Till skillnad från hur jag brukar göra så lade jag på kommandot redan från början, och då gick det mycket snabbare för honom att fatta tricket.

Nu är det nog med inlägg för dagen! PUSS!

9 veckor gammal, bedårande blandning av kanin/katt ^^


10 månader, och om möjligt ännu sötare!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Bra jobbat! Till Er båda. :)

2012-01-30 @ 20:22:01
URL: http://livetmedlappisen.blogspot.com
Postat av: Petra

Tack för kommentaren i min blogg och vad roligt att du följer den! Vilken sötnos du har!

2012-01-30 @ 21:19:50
URL: http://frallanelsa.bloggsida.se
Postat av: Ebba och Tilda

Hej! Sådana dagar är så himla underbara! En sån fin liten kille du har! SV: tack så mycket, jag blev ganska nöjd själv. Självklart kan du lägga till oss på dina länkar :)

2012-01-31 @ 09:04:43
URL: http://flerfotavanner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0