Mysig söndag :)

Hejhej :). Det glada humöret hålls uppe, och idag när jag kom hem från min bästa kompis Ellen tog jag en långprommis med Sigge-bigge! En dryg timme blev det, halvt i skogen, halvt ute i "samhället". Vi tränade inte så mycket, det var dock lite skvaller och hopp på stenar. Nya godiset (Frolic) uppskattas!
När vi nästan var hemma kom vi till en tom parkeringsplats. Där la jag ett 20 meter långt personspår, det gick jättebra! Mycket bättre än vad det gjorde i skogen igår.
Och ja, nu har vi inte gjort något. Tränade lite på "ligg" med omvänd lockning. Man gör så att man tar en godis och gör en rörelse som man ofta gör när man säger "sitt" men man säger inget. Om hunden ligger kvar får den godis, annars börjar man om. Det tog en stund innan han fattade ;).
Puss o hej :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0