Rådjurstätt

Hej hej :). Idag har varit en vanlig, men ganska inaktiv dag. Gick ut ganska kort i morse, bara 20 minuter, eftersom jag inte mådde så bra. Ont i hals och i ögat (ögoninflammation). Dock blev det bättre under dagen, så både på lunchen och kvällen gick jag ganska långt! Men det har inte blivit någon speciell träning mer än skvallerträning, lite trixträning, träning på "backa" och så inkallning ett par gånger på dagens promenader. Lite mindre än vanligt alltså, men han verkar ju rätt trött ändå (sover på mina fötter) :).
På kvällspromenaden var vi ute typ 40 minuter, och det gick ganska bra, men efter ungefär hälften rusar 3 rådjur ut mitt på vägen! De är ju ganska vanliga här, tyvärr. Sixten blev helt stel, men han försökte inte sticka. Och så fort de försvunnit runt hörnet skvallrade han faktiskt! Flera gånger, i en hel minut! Han drog ingenting! Men efter den lyckliga minuten bestämde jag mig för att han var lugn nog att slippa skvallra, så jag slappnade av och gick vanligt. bröt det loss minsann! Han drog som f**n och letade efter spår på marken. Mot slutet blev det bättre, då tränade vi lite smått på olika moment. Men det var inget kul när han väl höll på :/. Tänk att ha en hund som drar så JÄMT! Jag tycker liksom det är jobbigt med en 7-kilosvalp som drar. Hur är det då för de som går med en 35-kilos labbe eller schäfer som drar? Huh.
Puss o kram :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0