Torsdag den 26 Januari

Hej hej :). Dagen startades med en 20 minuters promenad runt kvarteret. Eftersom promenaden blev kortare än vanligt så avslutade jag med att han fick busa på tomten + köra ett klurigt godissök på tomten. Sen gick jag till skolan! Kom hem vid 13, då jag åkte till tandläkaren.
När jag kom hem från tandläkaren (jag har fått räls på underkäken nu också.. Blö!) så gick vi ut på en timmes långpromenad. Vi gick bl.a. över fälten där han fick gå lös :). Jepp, jag har slutat säga "springa lös" nu, för det gör han aldrig. Knasbollen! Han går där bakom mig som om han vore i koppel x). Jag tränade iallafall lite inkallning så att han fick springa lite.

På slutet av promenaden mötte vi en Schäfer-tik (den är typ lika gammal som Sixten) som Sixten alltid vill hälsa på. Precis som med grann-hunden blir det alltså lite svårare för honom att skvallra på denna hund. Men nu gick det jättebra! Trots att ägaren höll på och pep hela tiden med någon pipleksak - för att påkalla sin hunds uppmärksamhet antagligen - så gick han och skvallrade hela mötet! Så glad man blir över såna tillfällen :D.

Efter promenaden fick han ett tuggben och nu tror jag att han sover! Bloggar kanske senare, annars "hörs" vi imorrn :). PUSS!

Fälten idag!


Hehe, lite svårt att fånga älsklingen på bild när han ska röra sig hela tiden ;)

Kommentarer
Postat av: Stina

Svar: Ja jag hade ett par stickade vantar som Koff fick kampa med, men de gick sönder tillsist ;D Så nu brukar jag ha med en raggsocka ut istället, tar ganska lite plats i jackfickan :)

2012-01-26 @ 19:57:20
URL: http://lapphunden.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0