2 timmar och 15 minuter

Mmh vad jag älskar helger! Man har så mycket tid att bara göra allt! Idag vid 11.15 gick jag ut och tänkte ta med Sixten ut på en promenad på kanske 1 timme, på de "små" fälten. Ni vet, det finns ju de "små" och de "stora" fälten? De små är egentligen gamla hästhagar, och där går det hundar väldigt ofta (spec. på helgerna). De stora fälten är gigantiska, och ligger ganska nära en stor väg (men det är inte så att hunden kan springa ut på vägen, det är både stort avstånd och vatten mellan!) och där ser man sällan folk eller hundar som går.

Iallafall, jag började i skogen och lade där ett kort, enklare personspår. Det gick galant! Sedan tog vi oss ut på de små fälten, där han gick "lös" med kopplet på. Litar inte riktigt på honom nu när han verkar vara inne i någon trots period. Det gick bra, även om han verkade ganska lättdistraherad och även halvt döv vissa tillfällen.
När jag hade gått över de små fälten två vändor (gick först över ett fält, sedan rundade jag ett stall och gick över nästa fält) så bestämde jag mig för att gå ut på de stora fälten också! Då var jag tvungen att gå genom en bit skog, där jag la ett lite längre personspår - med en vinkel också! Det gick suveränt det med :). Ute på stora fältet lyssnade han bättre än förut, och hade väldigt bråttom att hinna ikapp om han kom på efterkälken. Passade på att träna lite inkallning då, när han ändå lyssnade och ville komma.

Och ja, sedan gick vi hemåt :). På tomten gick han springa av sig lite, och nu har vi varit hemma cirka 2 timmar. Promenaden varade 2 timmar & 15 minuter! Jätteskönt var det. Så nu blir det nog bara kortare promenader på 20-25 minuter resten av dagen!

Pusss!


Superhärligt hund-väder idag :)


Var tvungen att fota det fina gräset!


Sixten på de små fälten




De stora fälten

Kommentarer
Postat av: Mormor Karin

Läckra bilder!!!

2012-01-29 @ 18:23:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0