Lördag 7/1

Hej hej :). Otroligt härlig dag måste jag säga! Solen har skinit nästan hela dagen, det har varit ett par minusgrader (= den lilla snön vi har ligger kvar och inga hundar blir leriga om tassarna) och det är lördag :). Jag började med att gå hem till mamma (har 3-4 minuters promenad mellan mamma o pappa) vid 10, mös med Sixten framför teven hela förmiddagen :). Vid lunch gick vi ut på promenad. Han var "lös" (kopplet släpade) 90% av promenaden.

Vi började gå i skogen, tränade lite inkallning, lite hopp på stenar, balans osv. Efter lek i skogen gick vi till skolan, tom som den var gick vi till fotbollsplanen och tränade lite! Där fanns även en boll, så vi lekte en del också :).
Mest tränade vi väl fot, inkallning, stanna kvar, och följa efter. Alltså, jag gick runt och han fick följa efter! Det gick jättebra, jag sa helt enkelt "Sixten, kom!" och så följde han gladeligen efter mig ett varv runt planen :). Jag varierade lite med att gå baklänges och framlänges för att inte tråka ut honom.
Skvallerträning 2 ggr blev det också. Först på en Newfoundlandhund, det gick jättebra! Sen på 2 Chihuahor, det gick lite sämre. Då var vi tvungna att stanna och så satte jag ner honom, annars kunde han inte behålla koncentrationen. Tror det beror på att han har fått hälsa på de ett par gånger tidigare.

Sen har vi lekt på tomten en del, och kört godissök :). Vi gick en 30-min promenad vid halv fyra typ, men förutom det har det inte varit så mycket senaste timmarna. Jo juste, kloklippning, tandborstning och pälsborstning!

PUSS!












Kommentarer
Postat av: Dessi & Teddie :)

Fina Sixten :)

2012-01-08 @ 18:54:08
URL: http://lagottonteddie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0